Klækken hotell psykodramaworkshopen 02.11.19

Vi var 30 deltakere fra hele landet på workshopen 2.november 2019 på Klækken hotell. Psykodramametoden ble brukt for å bygge trygghet og tele i storgruppa, og for å bli kjent. Mange hadde hyggelige gjensyn med psykodramakollegaer og inspirerende møte med nye psykodramatikere.

Mai Antonsen og Lillian Tiller var tilstede fra Psykodramainstituttet i Trondheim Lise Gladhus og Anny Valvik var tilstede fra Norsk Psykodrama Akademi (NPA) og Therese Sand og Carina Holandsli og Gro Slettemark var tilstede fra Moreno Instituttet (MI). Noen av spørsmålene i gruppeprosssen var : Hvordan bruker du psykodrama-metoden, filosofien, teorien i din hverdag, og hvordan ønsker du å bruke den?

Lunsjbuffeen var et gastronomisk høydepunkt på dagen. Det var mye deilig mat å velge mellom. Første øvelse da vi kom tilbake til konferanserom A var derfor: Finn et passende fargesjal og bytt rolle med noe du spiste til lunsj 🙂 og møt en anne matrett. Det ble mye latter og lekne møter med kjøtt,fisk, pasta, grønnsaker og dessert-retter.

Leder i Psykodramaforeningen i Norge (PIN) Kjersti Almåsvold orienterte om prosessen angående å endre PIN til å kunne inkludere alle med psykodramautdanning på lik linje. Det ble en inkluderende prosess i storgruppa der fortid og fremtid i PIN møttes.

Det ble en dag med aktiv nettverksbygging og fagutvikling.