Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

Praksisgruppene i Exit-sertifiseringen starter i januar 2025

1. januar 2025

Norsk Forbund for Psykoterapi (NFP) www.nfpsykoterapi.no  har fått penger fra Helsedirektoratet for å gjennomføre en Exit-sertifisering for sine medlemmer 2024/2025. Melinda Meyer og Gunnar Reinsborg fra Norsk forening for Kunstuttrykk og Kommunikasjon (Nikut.no) er faglærere.

Hver praksisgruppe skal ha 12 deltakere, og det er gratis å delta, men deltakerne må ha en bachelorgrad og jobbe med psykisk helse/ helse i vid betydning.

EXIT (Expressive Arts in Transition) er en ressursfokusert metode, et «kurs i stressmestring» det er low skills, ( lavterskel) exit er en tydelig struktur med fysiske øvelser.

Et exit kurs er 10 møter, en gang i uka, 90 minutter hver gang, og vi gjør flere av de samme øvelsene hver gang.

Metoden er benyttet i Norge siden 1996, innen ressursskapende gruppeledelse, flyktning- og ungdomsarbeid.

Exit metoden er også benyttet i flere år i BUFetat, som metode for nyankomne flyktninger og som stressmestringskurs/stabilisering for pasienter/pårørende/ helsearbeidere, flere steder i landet.

Se filmer om exitmetodikken på www.flyktning.net

Marit Høgalmen Uppstad

Dato: