Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette event har allerede funnet sted.

Workshop på Stabekk lørdag 25.mars

25. mars 2023

Norsk Forbund for Psykoterapi (NFP)

Invitasjon til NFP-workshop

lørdag 25.mars 2023
kl. 10.00-18.00 på Stabekk
Tema: Bli sett og hørt – og tatt på alvor!

Velkommen til deg som vil:

• –  bli bedre til å formidle det du/vi driver med
  • –  bruke en lørdag på hyggelig sosialt NFP-treff med faglig utvikling
  • –  dele fra dine erfaringer og forhåpentligvis bli inspirert

Hvor

Michelets vei 62, Stabekk, 10 minutter med buss fra Skøien i Oslo.

– Hvordan bygge trygghet i en gruppe? v/PiN, erfaringsdeling

– Hvordan lykkes med verdiorientert markedsføring?

v/Trude Bjørlykke Hansen, psykodramagruppeleder og markedsfører, daglig leder av Reinspikka AS

– Hvordan nå fram og bli forstått? Kommunikasjon og medietrening

Sølve Stang, journalist og medierådgiver.

Her kan du få tilbakemelding på artikkel/tekst du har skrevet (må sendes på forhånd, innen 1.mars), øve på å møte media, trene på å formidle hvilken kompetanse du representerer. Hvis deltagerne ønsker det, kan vi spille inn en podcast.

For hvem

Medlemmer i en av NPF sine medlemsorganisasjoner;
    gestalt-, integrativ-, jungiansk-, kunst- og uttrykk-, psykosyntese- og psykodrama

Påmeldingsfrist e-post til: leder@nfpsykoterapi innen 20.februar.

Kostnad

Kr 1 000,- betales til Vippsnr 669951 (Psykodramaforeningen) ved påmelding Beløpet inkluderer varm lunch, kaffe, te, mineralvann, frukt etc hele dagen. Arrangementet er sponset av NFP.

Arrangør og ansvarlig

NFP, Norsk forbund for psykoterapi:
    Kjersti Almåsvold, leder NPF og PiN, tlf: 920 55 920 Marit Uppstad, nestleder PiN, tlf:926 82 244
    Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med oss ☺

Bakgrunn og hensikt

På vegne av alle medlemsorganisasjonene og medlemmene, jobber NFP for å gjøre våre tilbud og vår kompetanse kjent i samfunnet. Vi jobber målrettet for å etablere samarbeid med interesseorganisasjoner og enkeltpersoner som har engasjement, kompetanse og faglig erfaring innenfor psykisk helse.

I mange år har vi bidratt med terapeutisk og pedagogisk kompetanse på en rekke områder i samfunnet, uten at det har vært kjent for politikere og myndigheter. Innføring av moms på våre terapeutiske tjenester, har gjort det vanskeligere for folk å hjelpe seg selv og vanskeligere å være terapeut. Det betyr også at det vil bli enda vanskeligere for de private instituttene å tiltrekke seg nye studenter som kan lære metoder samfunnet trenger.)

Vårt samfunnsoppdrag akkurat nå, er derfor å styrke vår organisasjon og våre medlemmer til å fortelle samfunnet hvem vi er, hva vi gjør og hvorfor politikere, myndigheter, næringsliv, organisasjoner etc. bør benytte våre tilbud og vår kompetanse.

For å få til det, må vi bruke ord og beskrivelser som når fram til de vi ønsker å nå.

Hvis du ønsker å lære og trene på din egen formidling av det du gjør til noen du ønsker å nå fram til, er denne workshopen svært aktuell for deg.

Sist, men ikke minst, ønsker vi å bidra til sosialt treff på tvers av profesjoner med muligheter for å hente inspirasjon og læring fra hverandre. Kanskje kan vi skape nye ideer, nye prosjekter og nye samarbeidsmuligheter.

Dato:
25. mars 2023